Pigeon Island en lokale & Hollandse lekkernijen.. - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Natasja Koene - WaarBenJij.nu Pigeon Island en lokale & Hollandse lekkernijen.. - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Natasja Koene - WaarBenJij.nu

Pigeon Island en lokale & Hollandse lekkernijen..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Natasja

22 Maart 2012 | St. Lucia, Castries

Pigeon Island was een van die dingen waar ik nou wel eens naar toe wilde. Verhalen had ik gehoord over dat het uitzicht zo mooi is en dat je daar in de buurt fijne stranden hebt. Vanaf het strand in Rodney Bay, waar ik inmiddels al meerdere malen naar toe ben geweest, kon ik dit schiereiland in de verte zien. Twee hoge bergen op een soort peninsula, waar veel historie zich heeft afgespeeld in de tijden dat er nog gevochten werd om St. Lucia door de Britten en de Fransen. Nou dat moest ik dan maar eens zien.. Dus stond dat op het programma voor mijn vrije zondag, die ik deze keer gelukkig wel zonder moeite kreeg.. Na een lange wandel tocht (want de lokale bus reed helaas niet meer verder) over het strand en langs Sandals Grande (een van de andere twee Sandals Resorts op het eiland), wat ik ook nog niet van dichtbij had gezien, kwamen we aan bij de poorten van dit National Park. Altijd zeggen dat je bij Sandals werkt, want hierdoor kregen we toch weer zo’n 60% korting om binnen te komen, altijd fijn als arme student!
Voor dat beloofde en mooie uitzicht moesten we helaas wel eerst die berg beklimmen en in de warmte rond het middag uur is dat niet heel aangenaam.. maar het was de moeite waard.. Het was werkelijk schitterend.. Uitzicht over de hele baai van Rodney Bay inclusief mooie schepen en veel zeilboten! Eenmaal weer beneden begon ik toch wel trek te krijgen en bezocht ik samen met Renee, De’Shawna en Sophie het lokale restaurantje Jambe De Bois. En ik moet het even zeggen, maar god wat had ik hier een gelukkig gevoel.. Een heerlijke en betaalbare maaltijd, op de winderige veranda met een prachtig uitzicht. Genieten noem ik dit! Wat ons daar de hele middag deed blijven zitten.. Helaas komt er altijd weer een tijd van komen en gaan, en dus was het ‘tot snel’ mooie plek!

Eerder hadden Andrea en ik de tip gekregen om bij Golden Taste te eten, want dit was een lokaal cafétje met goed en goedkoop eten en volgens mijn Lonely Planet was het ook echt de moeite waard om te bezoeken. Toevallig waren we er ’s middags langs gelopen en dus dachten we, laten we dat maar eens proberen.. Niet iedereen vond het zo geweldig, maar ik vond dit weer echt zo’n typisch lokale plek, waar ik wel van genoten heb, en ja, het eten was prima en prima betaalbaar!

Elke woensdag is er het zo gegeten SSG (Sandals Select Guests) Diner, wat speciaal georganiseerd word voor gasten die voor een 2de keer of meer naar een Sandals Resort komen (of gewoon speciale contacten zijn) en elke week mogen 2 interns daar naartoe als host aan een tafel. Ik ging samen met Ellie (japans meisje), gezellig met gasten gepraat en wijntjes gedronken, maar ook een heerlijk 4 gangen diner gegeten.. Heel fijn! Beetje jammer was alleen dat vandaag (14 maart) Andrea jarig was en ik dus het etentje voor haar verjaardag moest missen, maar gelukkig was ik niet de enige, en dus pakte we na het etentje (en werken voor een aantal andere) de taxi naar Rodney Bay om nog wat heerlijke drankjes te drinken in Delirius voor Andrea’s 21st!
En ook zaterdag op St. Patricks Day (wat hier dus wel gevierd word door het aantal Amerikaanse toeristen e.d.) een heerlijk avondje uit geweest.. Ik moest deze avond wel heel erg aan mijn jaarclubje denken, aangezien we deze feestdag vorig jaar met elkaar in Crazy Pianos hebben gevierd in groene outfit, hihi!

Niet te geloven, maar ook afgelopen zondag was weer mijn vrije dag, en dus wilde ik wel eens uit eten in de Marina, waar iedereen al een aantal keer geweest was en ik door mijn 6 avonden werken nog geen enkele keer… Overheerlijke pizza’s gegeten (Ja, precies zo eentje die ik het lekkerst vind, P!) en cocktailtjes gedronken aan het water van de jachthaven.. Ik had de smaak te pakken van de Marina, want toen ik gisteravond eindelijk eens een avondje vrij had en Jessica’s verjaardag gevierd moest worden, stelde ik voor om bij dat andere restaurant wat we gezien hadden in de Marina te eten.. Ook dit was helemaal geen verkeerde keus en een stukje vis was natuurlijk helemaal op zijn plaats op deze plek aan het water..

Wat een heerlijk leventje lijkt het zo he? Al dat genieten van het weer en uit eten.. Hihi, dat is het ook, behalve dat er ook veel gewerkt moet worden en dat ik dinsdag in de uurtjes dat ik even vrij was op het strand ontzettend verbrand ben, wat mij ’s avonds ook echt een beetje ziekelijk maakte. En ja mam, ik had gesmeerd!!!!

Ow en wat ik nog bijna was vergeten… Maandagavond tijdens werken vroeg een stel aan mij of ik Natasja was, het Nederlandse meisje? Zij hadden namelijk een cadeautje mee gebracht vanuit Canada, wat hun vrienden hadden mee gegeven die hier vorige week waren… Heerlijke stroopwafels, dropjes en Wilhelmina pepermunt, uit een Nederlands winkeltje bij hun in de buurt.. ‘Just a taste of your home!’ stond er op de kaart die er bij zat.. Hoe lief is dat? Heb ik toch iets goeds gedaan, niet waar?

Liefs

  • 23 Maart 2012 - 10:29

    Ellie:

    Lieve Natas,
    Wat geweldig klinkt dat allemaal! Je bent echt moeiteloos in staat om weer een geheel nieuw sociaal leven op te bouwen, hard te werken en te genieten! Echt super goed! Ik ben trots op je! En mis je ook! Liefs..

  • 23 Maart 2012 - 18:24

    Dick En Ria Van Leeu:

    Hoi Natas,

    Wat een leuke manier van schrijven heb jij , leuk om te lezen.
    En zo te zien heb je het wel naar je zin.
    Leuke foto,s en wat een ervaring zal jij opdoen.
    Het gaat je goed . liefs dick en ria

  • 23 Maart 2012 - 19:43

    Papa:

    Hoi Tassie,

    Het Gaat prima als ik alles lees .
    de tijd gaat snel, je bent al weer even weg!
    Voor dat je het weet ben ook je weer terug!!
    Hier alles goed, alleen Joeri nog thuis en Tamara in het weekend.
    De tuin is lekker opgeknapt en we hebben een mega barbeque als je er weer bent gaan we lekker hamburgers bakken, en een wijntje erbij.

    Liefs Papa

  • 29 Maart 2012 - 16:34

    Kirsten & TJ:

    He Natas'!
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en zien enzo. Hard werken en vooral heerlijk genieten!
    (was ik nog maar wat jonger!)

  • 06 April 2012 - 14:45

    Corine:

    Hai Natas, wat onwijs lief dat kaartje wat bij ons door de brievenbus viel, je bent een schat! Je hebt het erg naar je zin, hard werken maar ook genieten van de rustmomenten. Anne is al een heel dametje, alles zelf doen, echt een persoontje aan het worden. Goeie tijd nog op St.Lucia, liefs van ons JCA xxx

  • 09 April 2012 - 19:44

    Ingeborg:

    Hoi Natas,

    Onwijs bedankt voor je leuke kaart. Dat je met al het werken en lekker genieten daar ook nog aan denkt.
    Heel lief van je. Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt daar. Geniet er lekker van. Kus Ingeborg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 24 Juli 2009
Verslag gelezen: 699
Totaal aantal bezoekers 39427

Voorgaande reizen:

27 November 2015 - 04 April 2016

Tass im Schnee

16 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Tass in the Caribbean..

06 April 2009 - 26 Maart 2010

Tass goes Down Under

Landen bezocht: