Ansichtkaart mooie stranden en duiken in T&T. - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Natasja Koene - WaarBenJij.nu Ansichtkaart mooie stranden en duiken in T&T. - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Natasja Koene - WaarBenJij.nu

Ansichtkaart mooie stranden en duiken in T&T.

Blijf op de hoogte en volg Natasja

30 Juli 2012 | Trinidad en Tobago, Port of Spain

Ben je samen op vakantie en dan vlieg je naar een andere bestemming met verschillende vluchten. Best gek om nu weer op het vliegveld op elkaar te wachten, alleen hadden we elkaar net een 2 uurtjes eerder nog gezien. Aangezien ik iets eerder aankwam kon ik meteen even wat informatie over onze nieuwe bestemming inwinnen. Ik kwam er alleen al snel achter dat een tripje naar Tobago nog best eens lastig kon zijn. Op internet had ik al gevonden dat de vliegtickets uitverkocht waren en op het vliegveld in Trinidad hoorde ik dat ook de boot voor maandag en dinsdag al uitverkocht was en dat we geluk mochten hebben als we voor woensdag nog tickets konden krijgen… Het weer was maandag middag niet echt rozenkleurig, wat perfect was om de middag te besteden aan het uitzoeken hoe we toch nog kaartjes konden krijgen (die kon je namelijk alleen op bepaalde punten kopen) voor de boot. We hadden geluk, want precies zoals we zelf hadden gepland konden we woensdagmiddag met de boot heen en zondagmorgen met de boot terug.

Ook dinsdag zat het weer niet helemaal mee, maar we wilde natuurlijk wel wat van Trinidad zien en dus besloten we toch maar richting Maracas Bay te gaan. Volgens de boekjes het mooiste strand van Trinidad en in het weekend helemaal bepakt met mensen. Het was een doordeweekse dag, dus heerlijk rustig. Helaas lag dit strand wel erg afgelegen en was geld pinnen onmogelijk. Wat het een beetje lastig maakte want contant hadden we niet veel geld meer op zak wat ons dus ook een beetje heeft moeten doen puzzelen om weer terug te komen.

De boot naar Tobago de volgende dag was weer een hele nieuwe ervaring. Helaas werd ik lichtelijk zeeziek van deze 2,5 uur durende trip wat mij er iets minder van heeft doen genieten. Wel was het weer eindelijk omgeslagen en scheen het zonnetje lekker fel toen we halverwege de middag aankwamen op dit mooie en groene eiland. In Tobago is het toerisme nog niet heel erg groot en het heeft dus nog zijn lokale charmes. Wat ook verklaarde dat wij een van de weinige blanken mensen aan boord van de boot waren. Pas nadat we aangekomen waren in ons heerlijke all-inclusive hotelletje aan het strand kwamen de eerste blanken personen pas tevoorschijn. Na een heerlijke nachtrust in een gigantisch bed was het ook de volgende dag op Tobago prachtig weer en we vonden dat we vandaag wel even een heerlijke dag aan het zwembad/strand konden houden. We zijn tenslotte op vakantie en moeten wel een beetje bruin thuis komen, hihi!

Natuurlijk moesten we ook wat van het eiland zien en gingen vrijdagmiddag dus richting Englishman Bay. Een van die geweldig mooie witte stranden en helder blauwe zee met palmbomen en veel groen. Letterlijk een plaatje uit een tijdschrift! Om daar te komen moesten we alleen wel eerst richting de hoofdstad van Tobago, Scarborough om vanuit daar een bus te pakken door de bergen, het regenwoud en leuke schattige kleine dorpjes om vervolgens aan te komen in the middle of nowhere waar na een paar minuutjes lopen door het bos een oogverblindend strand tevoorschijn kwam. Typisch lokale roti gegeten en gezwommen in het water waar je zelfs je tenen kan zien terwijl je tot je nek in het water staat.

In Tobago heb je een van de mooiste plekken om te duiken en dus vonden we het maar eens tijd om dat de volgende ochtend te doen. Met de boot werden we opgehaald vanaf het strand van ons hotel. Wat overigens nog wel even duurde, want ze waren typisch Caribbean 1,5 uur te laat, waar we wel nog even de manager voor hebben aangesproken. Al was het materiaal niet helemaal geweldig, de duik zelf maakte alles weer goed. Zo veel verschillende vissoorten en kleuren. En zelfs nog een haai gezien. Wel zo eentje die geen mensen eet, maar toch, je weet nooit, en een haai is wat mij betreft nog steeds een haai en dus best eng.
Omdat de boot ‘s morgens zo laat was kwam de manager van het duikcentrum na de lunch haar excuses maken voor het lange wachten en bood ons meteen een lift aan naar Pigeon Point, waar we de middag wilde doorbrengen. Pigeon Point is een van de populairste plekken op het eiland. Zo’n ansichtkaart plaatje van een strand, met leuke tentjes en heerlijke Caribbean muziek op de achtergrond was de paar euro entreekosten dus ook prima waar.

Helaas is altijd een tijd van komen en gaan. Onze tijd in Tobago zat er sneller dan gewild al weer op, tijd om weer terug te gaan naar Trinidad. Op de terug weg zijn we dus maar achterop buiten gaan zitten en de zeeziekte bleef dus gelukkig nu achterwege. Omdat we Maracas Bay dinsdag met slecht weer hadden bezocht besloten we om de middag maar weer naar dit strand te gaan. Met een gratis lift kwamen we aan op het ditmaal overvolle strand, oeps, even vergeten dat het inmiddels zondag was en dus helemaal volgeladen met mensen. Maar dat mag de prent niet drukken natuurlijk. Nog even genoten van ons laatste dagje voordat het vandaag weer tijd was om te reizen.

Al vlieg ik zelf pas om 13.45h, moesten we toch rond half 7 op. Piet vloog namelijk al om 9.50h en het was toch nog zo’n 3 kwartier rijden naar het vliegveld vanaf ons guest-house in Port of Spain, Trinidad.

Onze vakantie samen zit er weer op en het was dus weer tijd om afscheid te nemen. Gelukkig ditmaal niet voor al te lange tijd, want over ruim 1,5 week land ik weer op Nederlandse bodem. Maar eerst nog een dagje naar St. Lucia, nog een laatste keer een drankje doen met de vrienden voor het leven die ik daar heb gemaakt om morgen richting Europa te vliegen waarna ik nog zo’n 10 daagjes in Spanje zal zijn.

Liefs