Het zit er op. - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Natasja Koene - WaarBenJij.nu Het zit er op. - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Natasja Koene - WaarBenJij.nu

Het zit er op.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Natasja

11 Juli 2012 | St. Lucia, Castries

Vast op het vliegveld, dus meteen even de tijd om een nieuwe blog te schrijven.. Mijn stage zit er op en zoals menig van jullie al weet is dus ook meteen mijn gave reis door de Caribbean begonnen..

Na een weekje in de pub te hebben gewerkt was het tijd voor de bar. Aangezien ze daar nog niet eerder dit semester een intern hebben gehad was ook niet echt duidelijk wat ik nou precies ging doen en heb ik mezelf maar gewoon de poolbar aangewezen.. En zonder spijt! Op de eerste dag had ik al meer geleerd dan de vorige 3,5 maand bij elkaar.. De hele dag tropische cocktailtjes maken en de blender heeft geen minuut pause. Heerlijk in het zonnetje heb ik 3 weken lang heel veel cocktailtjes geschonken en zelf mijn eigen cocktailtje ontworpen waar veel gasten ook speciaal voor bij mij kwamen bestellen. De cocktail bestaande uit Dark Rum, Amaretto, Orange Jus, Pineapple Jus en Grenadine begon als de Natasja Special, maar dat was natuurlijk niet duidelijk genoeg, en special is te algemeen en m’n collega heette Tasha, wat het dus ook een beetje verwarring bracht. De Sandals Seks was inmiddels al een heel begrip geworden.
Mijn dagen vrij in de periode heb ik helaas een beetje verpest, want ik had gehoopt dat ik na de wedstrijden van het Nederlands elftal lekker een borreltje kon drinken, maar met alle Nederlanders voelde we ons toch wel een beetje teleurgesteld..
Winsbert, de barmanager, wilde dat ik een dagje mee ging lopen met wat hij allemaal doet en dat gebeurde dan ook aan het eind van mijn eerste week.. Aangezien Sandals een all-inclusive resort is, moeten alle soorten alcohol beschikbaar zijn, maar het moet natuurlijk niet ten kosten van het hotel gaan en dus is er een duidelijk budget waar hij zich aan moet houden. Heel interessant om te zien hoe hij het budget verdeeld over de verschillende bars en op creatieve manieren toch binnen zijn budget blijft. Al betekend het wel dat als een van de blenders in het resort kapot is er geen vervanging klaar staat. Wat tot een beetje frustratie leid onder de bartenders. (Lees: ze moeten voor ze beginnen met werken eerst een blender halen in een andere bar die op dat moment gesloten is).

Een geweldige tijd heb ik in de poolbar gehad met Tasha en John, begon zelfs eindelijk een beetje kleur te krijgen en kreeg echt een beetje Caribbean gevoel. Ik vond het dus toch wel jammer dat ik gedag moest zeggen en moest beginnen in het La Toc restaurant, een frans restaurant en het luxe van het resort, waar ook geserveerd word met handschoenen. Ook kwamen hierdoor weer mijn vroege ontbijtshifts terug, maar gelukkig was het maar een weekje voordat mijn lange vakantie zou beginnen..

Vrijdagavond was mijn laatste streetparty en dat kon ik natuurlijk niet missen, dus iedereen opgetrommeld om mee te gaan en nog een laatste avondje te genieten van dit typisch lokale gebeuren..
Verder stond mijn laatste weekend in het teken van duiken, aangezien ik mijn duikbrevet nog niet afgemaakt had.. Zondag deed ik een ontzettend gave duik naar een ship wreck, en kon niet bevatten hoe gaaf en mooi dit was. Zonder duikbrevet mag je normaal echt niet in een wreck maar mijn instructeur was heel gaaf en samen met hem ben ik helemaal in het wreck geweest. Donkere en smalle stukken en vond het toch wel een beetje eng. Maar dit was zo’n gave ervaring dat nu ik mijn duikbrevet heb ik de komende weken nog wel een aantal duiken wil maken.

Maandag avond kwamen 2 docenten van mijn school aan op het eiland om te zien hoe het ons er vanaf gaat en wat de huidige status is van het resort als stage plek voor nieuwe studenten. Eerlijk gegeten in Armando’s gisteravond en vanmorgen vroeg nog gesprekken met de training manager en f&b manager over onze internships en voor toekomstige interns.

Al mijn laatste dingetjes geregeld en rond 12 uur was het tijd om afscheid te nemen van alles en iedereen. Al zie ik een aantal interns over 3 weken nog, als ik nog 1 dagje terug kom op het eiland om m’n vlucht naar London te pakken.

Maar goed, laat ik eerst maar eens op mijn eerste bestemming aankomen, want momenteel zit ik nog steeds op het vliegveld.. Van Saint Lucia naar Antigua gevlogen, waar ik nu wacht op mijn volgende vlucht met redelijk wat vertraging naar Dominica. In Dominica zal ik zo’n 6 dagen verblijven om dinsdag naar Barbados te vliegen, waar ik na precies 5 maanden eindelijk mijn vriendje weer zie. Samen zijn we een weekje in Barbados om vervolgens nog een weekje in Trinidad te vertoeven. 30 Juli vlieg ik weer terug naar Saint Lucia (en P terug naar Amsterdam), om de volgende dag mijn vlucht te pakken naar London om daar 1 Augustus aan te komen en meteen door te vliegen naar Barcelona. Heerlijk nog 10 daagjes Spanje met mijn ouders, broertje en zusje. 10 Augustus land ik om 22.20 weer op Nederlandse bodem. Dus tot dan!

Voor nu, voor iedereen, geniet lekker van jullie zomervakanties en hopelijk een beetje redelijk weer. Ik zal me wel vermaken.

Liefs.

  • 12 Juli 2012 - 08:08

    Herma:

    Hoi Natasja.
    Hele fijne vakantie toegewenst en tot ziens in Sassenheim.


  • 12 Juli 2012 - 08:51

    Pia:

    Wat heb je een mooie tijd gehad.
    Fijn ook om je familie en je vriend weer te zien.Geniet er maar van.
    Groet vanuit Lisse :)

  • 12 Juli 2012 - 13:26

    P:

    Klinkt goed schat! Ben blij als het dinsdag is! Maandag haal ik nog even de spullen op bij jou thuis!
    Tot over 5 nachtjes! X

  • 13 Juli 2012 - 09:20

    Gerdy:

    Jij doet ook maar! hihi
    Fijne dagen in de Dominica en dinsdag weer saampjes!!!
    Veel foto's maken hoor, dan kunnen we meegenieten.
    Liefs van de Lansjes xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 24 Juli 2009
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 39432

Voorgaande reizen:

27 November 2015 - 04 April 2016

Tass im Schnee

16 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Tass in the Caribbean..

06 April 2009 - 26 Maart 2010

Tass goes Down Under

Landen bezocht: