Het land van de 365 rivers… - Reisverslag uit Roseau, Dominica van Natasja Koene - WaarBenJij.nu Het land van de 365 rivers… - Reisverslag uit Roseau, Dominica van Natasja Koene - WaarBenJij.nu

Het land van de 365 rivers…

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Natasja

17 Juli 2012 | Dominica, Roseau

Door al mijn vertraging kwam ik helaas veel later dan verwacht aan op Dominica. Dit betekende dus dat ik niks meer van het land kon zien terwijl ik vanaf het vliegveld weg reed met mijn anderhalf uur taxi rit, richting mijn hotel in het zuiden van het land. Ook was ik te laat om nog een fatsoenlijk avondmaal te kunnen eten, maar gelukkig konden ze in het hotel nog wel wat garlic bread voor me bereiden en onder het genot van een drankje meteen wat informatie ingewonnen over wat ik al dan niet moest zien op dit eiland.

‘Ik ben op vakantie’ was het eerste wat ik dacht toen ik de volgende ochtend de gordijnen open gooide en de palmbomen, helder blauwe zee en zon mijn blik vulde. Na mijn ontbijt ging ik het dorp in, tenminste dat was de bedoeling. Al snel werd ik aangehouden door een taxidriver/tourguide of ik wat van het eiland wilde zien. En nog geen half uur later was ik onderweg het regenwoud in. Wat een prachtig land. Nog heuvelachtiger dan Saint Lucia en net even wat minder ontwikkeld, waardoor het nog zijn ware schone bezit. Na een korte tour door de botanical gardens, met de meest uiteenlopende boomsoorten (ik wist niet wat ik zag), waren de Trafalgar waterfalls de volgende stop. Twee mooie watervallen die uitmondde in een pool om heerlijk in te kunnen zwemmen. Vanuit de bergen kwam ook een warme stroom water, die een heerlijk heet bad vormde, waar mij voorkeur naar uit ging en dus heerlijk heb gezwommen.. Ook moest ik natuurlijk een kijkje nemen bij de Sulphur Springs. Kokend water bronnen die wanneer op de juiste manier bewerkt verzachtende en helende werking heeft. Je kunt dus ook overal zeepjes e.d. kopen met stoffen uit deze springs.

Aanzien ik de eerste dag dus al redelijk wat van het eiland had gezien, stond mijn volgende dag in het teken van souvenirs kopen en zonnen. Ik mag dan al bijna 5 maanden in de Caribbean zijn, door al dat werken heb ik nog niet echt een tan opgedaan en dat kan natuurlijk niet als ik straks weer terug kom op Europese bodem.

Drie nachten had ik maar geboekt in dit hotel in het zuiden, en dus boekte ik voor de volgende 3 nachten een beach hotel in het noorden. Ik wilde alleen nog wel naar Emerald Pool in het midden van het land en dat was vanaf het zuiden toch makkelijker en sneller te bereiken. Mijn tourguide dus maar even opgebeld of hij me in het zuiden kon oppikken en via de Emerald pool mij dan in het noorden wilde afzetten.. Ideaal geregeld, zo had ik 2 vliegen in 1 klap geslagen. Weer een van de vele watervallen van het eiland, en ook deze was weer prachtig en monde uit op een bad. Ik vond het alleen een beetje te vochtig en koud (ja dat heb je in een regenwoud) om te zwemmen, en eerlijk gezegd vond ik het ook een beetje eng met al die grote krabben die ik op het pad er naar toe had gezien..
Via de Kalinga Territory (ook wel Carib Territory genoemd) reden we verder over het eiland. In de Carib Territory wonen nog de originele en eerste bewoners van het eiland. Huisjes van golfplaten en de was die overal buiten hangt, met de palmbomen en groene regenwouden er om heen maakt dit een geweldig typisch plaatje. Dit is dat echt lokale leventje, schitterend. Hier worden dus ook alle souvenirs gemaakt die je over het hele eiland kan kopen. En natuurlijk moest ik het lokale brood ook proberen. Cassava bread word gemaakt van Maniok met toevoeging van o.a. kokosnoot (hoe kan het ook anders). Vreemd, maar wel heel lekker en nog vers en warm van de kookplaat waar die net een seconde vanaf kwam.
Mijn nieuwe hotelletje was weer helemaal prima en meteen aan het strand, wat heerlijk wakker worden is als je de oceaan hoort… Het is en blijft helaas het regenseizoen en helaas was ik zondag dus gedwongen binnen te blijven want het kwam de hele dag met bakken uit de hemel.

Omdat Dominica 365 rivieren (1 voor elke dag) heeft moest ik er natuurlijk ook wel eentje op met de boot, en de Indian River was daar de beste voor. Veel had ik er al over gehoord, want hier zijn delen van Pirates of the Caribbean 2 opgenomen. Erg mooi en ik kan me voorstellen dat met een beetje special effecten het er best angstaanjagend uit kan zien voor in de film. Gelukkig scheen het zonnetje de hele dag en kon ik ’s middags dus lekker verder in mijn boek met een cocktailtje aan het strand onder een palmboom.

Het lijkt al weer eeuwen geleden dat ik nog geen week geleden afscheid nam van Saint Lucia, maar ook mijn weekje Dominica is al weer voorbij.

Dacht ik dat ik in St. Lucia wat gewend was met het rijgedrag van de lokale maniac’s. Maar mijn tocht naar het vliegveld was net een rollercoaster. Ik heb de hele rit het handvat boven mijn hoofd vast gehouden.. 1, omdat ik niet om wilde vallen of mezelf bezeren terwijl we bijna uit elke bocht vlogen.. 2, om mijn oksels een beetje extra frisse lucht te geven, want bij elke tegenligger gingen die meer vocht produceren.. En 3, om mezelf rechtop en gefocust te houden, om niet over te hoeven geven. Wat een opluchting toen ik het gele bordje met een afbeelding van een vliegtuig naderde en besefte dat we er bijna waren.. Ik had het overleeft!

Gelukkig maar, want er staan nog meer mooie plekjes op het programma. Dominica - Barbados, ingecheckt en ready for take off..

Liefs

  • 17 Juli 2012 - 19:36

    Herma:

    Wat een leuk verslag, volgens mij heb je ontzettend veel gezien,het lijkt me een prachtig land. Veel plezier op Barbados

  • 17 Juli 2012 - 19:36

    Herma:

    Wat een leuk verslag, volgens mij heb je ontzettend veel gezien,het lijkt me een prachtig land. Veel plezier op Barbados

  • 22 Juli 2012 - 12:23

    Ingeborg:

    Hoi Natas,

    Wat lekker dat je nu na al dat werken lekker vakantie hebt zeg. Aan het verslag te lezen geniet je daar volop van.
    Fijne vakantie daar.

    Liefs Ingeborg en familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 24 Juli 2009
Verslag gelezen: 659
Totaal aantal bezoekers 39435

Voorgaande reizen:

27 November 2015 - 04 April 2016

Tass im Schnee

16 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Tass in the Caribbean..

06 April 2009 - 26 Maart 2010

Tass goes Down Under

Landen bezocht: